Paneli

Tokom dva dana Foruma održaće se 5 panela na teme od ključnog značaja za razvoj filmske industrije na Balkanu.

Filmski Fondovi

Sehad Čekić, Boban Jevtić, Jovan Marjanović

Kako se u zemljama u tranziciji, poput zemalja bivše Jugoslavije, dolazi do sredstava za finansiranje kinematografije?
Posljednjih nekoliko decenija pravila i propisi finansiranja filmova iz državnih fondova su za bivše jugoslovenske države dijelom, a u pojedinim slučajevima i u potpunosti, redefinisani. Kada je riječ o uspostavljanja sistema u Bosni i Hercegovini, odnosno Republici Srpskoj, situacija je i više nego alarmanta. Bez povećanja sveukupnog ulaganja u domaći film, kao važnog strateškog opredjeljenja, ne možemo govoriti o uspješnosti domaće kinematografije kao ni o uspješnosti u programu Kreativna Evropa ili u drugim fondovima. Ukoliko bi do toga međutim, došlo, takav strateški potez bi vremenom, pored koprodukcije i umrežavanja, te prisustva na međunarodnoj sceni, dovelo i do povećanja priliva sredstava kako putem Kreativne Evrope (kroz potprogram MEDIA), tako i putem programa Eurimages Savjeta Evrope.

Samim tim, cilj ovog panela jeste da okupi predstavnike nacionalnih filmskih fondova kako bi se rezultati i važnost njihovog rada, uključujući i brojna, višegodišnja iskustva, mogli predstaviti širem auditorijumu.


Dokumentarni Film

Boris Mitić, Oliver Sertić, Boštjan Virc

Dokumentarni film, čija popularnost u posljednje vrijeme raste, počeo je da uživa i veći stepen uvažavanja. Film, a posebno dokumentarni, decenijama već prenosi iskustva drugih ljudi, njihove životne priče i tu iskru koja život čini tako dragocjenim. Kao detaljni i informativni resursi u svijetu, i u trenutku kada istina postaje luksuz, dokumentarni filmovi su jedna od onih neophodnih platformi za kreiranje prijeko potrebnog dijaloga. Oni služe kao moćni alati koji nam donose važne teme na zadivljujući i fascinantan način koji pokreće razgovore, a s vremena na vrijeme i velike društvene pokrete. Upoznavanje sa stvarnim iskustvom ljudi čije su kulture drugačije, pa možda čak i strane, kroz posvećenost dokumentarista i filmskih stvaralaca pomaže nam da se stavimo u poziciju drugog, da izgradimo mostove empatije u svijetu koji danas, više nego ikad, očajnički treba naš angažman i saosjećanje.

O važnosti istine i dokumentarnog stvaralaštva u savremenom društvu kada su informacije, zahvaljujući internetu, društvenim mrežama i instant “click-bait” pričama, paradoksalno postale nedostupnije nego ikad govoriće Boris Mitić, Oliver Sertić i Boštjan Virc.


Prvi Film

Amra Bakšić Čamo, Snežana van Houwelingen, Pjer Žalica

Vjerovatno najvažniji trenutak u karijeri producenta i reditelja je realizacija prvog dugometaržnog igranog/dokumentarnog projekta. Pregršt problem i izazova pred neiskusnom ekipom i po pravailu nedostatak finansijskih sredstava koja bi svakako pomogla da se neki od tih izazova lakše prebrode. Možda najbolja ilustracija koliko je komplikovan i fizički i psihički zahtjevan ovaj poduhvat je priča čuvenog rumunskog reditelja Cristi Puiu-a o iskustvu sa snimanja svog prvog filma. Naime, za njega je taj proces bio toliko iscrpljujući da je odmah nakon snimanja završio u bolnici jer je povratio litru krvi. Možda malo ekstreman primjer, ali svakako govori o tome na šta sve reditelji i producenti debitanti treba da budu spremni, količinu energije koja je potrebna za ovaj proces i da su presudni dobra taktika i organizacija.

Kako izbjeći ovakve ekstreme i kako se pripremiti na neizvjesnost realizacije prvog dugometražnog projekta govore nam Amra Bakšić Čamo, Snežana van Houwelingen i Pjer Žalica.


Alternativna Distribucija

Alen Munitić, Petra Blašković, Vlado Ljevar

Ako su filmski fondovi i proizvodnja filmova u bivšoj Jugoslaviji i doživjeli neku vrstu renesanse i djelimično se prilagodili evropskim tokovima, distribucija još uvijek zaostaje i zbog toga rijetko kada imamo priliku da pogledamo evropske nenacionalne filmove koji imaju regionalno bioskopsko prikazivanje. Čak i filmovi koji imaju podršku fonda Eurimage-a i kao takvi imaju obavezu da budu prikazani u zemljama koproducenata, na prostoru bivše Jugoslavije najčešće su pristuni samo u neophodnom minimumu kako bi se ispunili osnovne uslove ovog finansiranja. Dolaskom digitalnih oblika distribucije, situacija se malo poboljšava, ali još uvijek u regionu nemamo dovoljno velikog online distributera i, ukoliko imamo pristup ovakvom sadržaju, on dolazi sa servisa koji su uglavnom iz SAD.

O potencijalima ovog aspekta filmske industrije govorimo kroz pozitivne primjere alternativne distribucije u regionu.


Kreativna Evropa

Marija Nikčević, Melina Atlagić, Zoran Galić

Potprogram MEDIA najveći je panevropski fond za sufinansiranje, distribuciju, razvoj i obuku u oblasti filmske djelatnosti, za podršku filmskim festivalima i prikazivačkoj djelatnosti. Njegovi osnovni ciljevi su jačanje kapaciteta audiovizuelnog sektora što podrazumijeva prenošenje znanja, vještina i iskustava neophodnih za prilagođavanje promjenama na tržištu i digitalnim tehnologijama, te upotrebu novih pristupa za razvoj publike i poslovnih modela, a zatim i podsticanje međunarodne cirkulacije kroz podršku distribuciji evropskih filmova u kinima i na inovativnim platformama, kao i privlačenje i edukacija publike i slično. Ključni izazov sa kojim se Bosna i Hercegovina suočava jeste slaba i nedovoljno finansirana filmska industrija i ta činjenica onemugućava da povučema veća sredstva iz ovog programa.

O tome kako su ovi problemi riješeni u okruženju, kakve sve mogućnosti Kreativna Evropa nudi, te koji su izazovi sa kojima se kandidati suočavaju, govoriće predstavnici deskova Kreativne Evrope Marija Nikčević, Melina Atlagić i Zoran Galić.


Radionice

Tokom dva dana Foruma, paralelno sa panelima, održavaće se i radionice sa mladim filmskim autorima, glumcima i producentima na teme izazova i mogućnosti prilikom realizacije prvog dugometražnog niskobudžetnog igranog filma, kastinga i produkcije dokumentarnih filmova.

Teoretski i praktično do uspješne audicije

Radionica sa Timkom Grin

Kasting je neugodan, ali neizostavan dio glumačke profesije. Bitno je audiciju posmatrati kao sastavni dio posla koji volite i birate, a ne kao puko prosuđivanje ličnosti, sposobnosti i talenta glumaca. Ono što ćete saznati tokom ove dvodnevne radionice je kako napraviti dobre promo materijale i onda kada nemate mnogo isukstva i prethodnih radova za pokazati, o važnosti prve impresije, o različitim tipovima intervjua i kako se pripremiti za njih i mnogim drugim stvarima važnim za ličnu promociju i dobro predstavljanje. Radionica će se sastojati od teoretskog i praktičnog rada koji ću uključivati improvizaciju, vježbe pred kamerom, i rad na scenama (kako se pripremiti). Radionicu vodi Timka Grin, kasting direktorica sa dugogodišnjim iskustvom kako na domaćim, tako i regionalnim i svjetskim projektima.


Kako snimiti Ništa

Radionica sa Borisom Mitićem

O izazovima produkcije dugometražnog dokumentarnog filma učesnici će saznati kroz predstavljanje filma Slatko od Ništa autora i predavača Borisa Mitića. Tokom predavanja, Boris će dati inspirativni pregled prepreka i rješenja u izradi ovog filma koji je nastao iz dokoličarske provokacije, a usljedilo je osam godina probijanja kroz brda i doline međunarodnog finansiranja. Tokom ovih osam godina prikupljeno je 20.000 stranica najraznovrsnije bibliografije koje su destilovane u stihove koje izgovara Iggy Pop. Slatko od Ništa je satirična dokumentarna parabola u kojoj Ništa, umorno od našeg nerazumijevanja, bježi od kuće i dolazi da nam se obrati po prvi i posljednji put. Dokumentarne kadrove Ničega snimale su desetine direktora fotografije u 70 zemalja, muziku su komponovali Pascal Comelade i Tiger Lillies. Film Slatko od Ništa će se prikazati u Cineplexxu Palas u četvrtak 30. novembra u 12 sati.


Krv i znoj produkcije niskobudžetnog filma

Radionica sa Amrom Bakšić Čamo

Zašto snimati niskobudžetni dugometražni igrani film? Razloga je mnogo. On može da bude dobar prvi korak za mlade autore i producente nakon diplomskog filma. Gradi portfolio. Održava nadu. A filmskim profesionalcima koji su već veterani u svom poslu omogućava da rade i dok čekaju ili bore za visokobudžetni projekat. Producentica Amra Bakšić Čamo iz producentske kuće pro.ba, u dvosatnom predavanju mapiraće najčešće izazove produkcije niskobudžetnih dugometražnih igranih filmova i ponuditi savjete kako preduprediti neke od njih. Učesnici će tokom predavanja saznati o svim fazama produkcije ovakve vrste filmova – pronalaženju prave ideje, razvoju projekta, pripremi za produkciju, kastingu, pronalaženju lokacija, produkciji, montaži, i distribuciji. Dođite da o svemu ovome zajedno razgovarate sa Amrom 29. novembra u Kamenoj kući na tvrđavi Kastel.


Expand All +
  • Četvrtak

    29.11.

  • Posljednjih decenija došlo je do djelimičnog (nekada i potpunog) redefinisanja u načinu finansiranja filma javnim sredstvima u zemljama bivše Jugoslavije. Od tog momenta do danas u svim zemljama regiona sem u Bosni i Hercegovini postoji nacionalni fond – javna ustanova koja se bavi promocijom, finansiranjem, izdavačkom djelatnošću i stvaranjem zakonodavnog okvira za uspješan rast nacionalne kinematografije. Cilj panela je da okupimo direktore i predstavnike nacionalnih fondova iz okruženja i predstavimo njihov rad i značaj.

    Paneli
    Where
    Kamena Kuća, Kastel

  • Dokumentarni film u posljednje vrijeme sve više dobija na značenju i region je u posljednje dvije decenije iznjedrio evropski i svjetski poznate dokumentariste. Na ovom panelu ćemo diskutovati o potencijalu dokumentarnog filma i načinu na koji može da mijenja društvo na bolje.

    Paneli

  • Najteži korak ka profesionalnom bavljenju filmom je produkcija prvog dugometražnog igranog filma. Pregršt izazova, najčeće mlada ekipa bez mnogo iskustva i nedovoljna finansijska sredstva se svakako mogu nadomjestiti pametnim planiranjem i dobrom organizacijom. Na ovom panelu razgovaramo sa producentima i autorima koji su već imali svoj prvi film, o njihovim iskustvima i savjetima za debitante.

    Paneli

  • Lično promovisanje i audicije dio su glumačke profesije. U proteklim decenijama (posebno u zemljama sa izuzetno razvijenom filmskom industrijom), javila se potreba za obukom u oblasti kasting pravila i tehnika. Svrha takve obuke je pomoći glumcima da bolje razumiju i prihvate proces kastinga. Obuka glumce uči boljoj ličnoj promociji, te im daje potrebno znanje o tome kako se pripremiti i izaći na audiciju. Bitno je audiciju posmatrati kao sastavni dio profesije koju birate i volite, a ne kao puko prosuđivanje ličnosti, sposobnosti i talenta glumca.

    Radionice

  • Ako su filmski fondovi i proizvodnja filmova u bivšoj Jugoslaviji i doživjeli neku vrstu renesanse i djelimično se prilagodili evropskim tokovima, distribucija još uvijek zaostaje i zbog toga rijetko kada imamo priliku da pogledamo evropske nenacionalne filmove koji imaju regionalno bioskopsko prikazivanje. Čak i filmovi koji imaju podršku fonda Eurimage-a i kao takvi imaju obavezu da budu prikazani u zemljama koproducenata, na prostoru bivše Jugoslavije najčešće su pristuni samo u neophodnom minimumu kako bi se ispunili osnovni uslovi ovog fonda. O potencijalima ovog aspekta filmske industrije govorimo kroz pozitivne primjere alternativne distribucije u regionu.

    Paneli

  • Produkcija prvog dugometražnog niskobudžetnog igranog filma je vjerovatno jedan od najzahtjevnijih, preplavljujućih, frustrirajućih, vrijednih iskustava koje će mlad autor da doživi u karijeri. Kako navigirati kroz more prepreka, izazova i zamki, i kako prepoznati i iskoristiti prilike na koje naiđete kako biste sproveli projekat do kraja su teme over radionice koju vodi ???

    Radionice

  • Petak

    30.11.

  • Program Kreativna Evropa predstavlja najveći panevropski fond za finansiranje distribucije, razvoja, edukacije, filmskih festivala itd. Bosna i Hercegovina je članica ovog programa od 2013. godine i do sada smo sufinansirali projekte sa preko 1.700.000 evra iz ovog fonda. Na ovom panelu ćemo okupiti predstavnike Deskova Kreativna Evropa i na njemu ćemo razgovarati o potencijalima regiona, ali i o problemima na koje nailaze aplikanti za ove pozive.

    Paneli

  • Lično promovisanje i audicije dio su glumačke profesije. U proteklim decenijama (posebno u zemljama sa izuzetno razvijenom filmskom industrijom), javila se potreba za obukom u oblasti kasting pravila i tehnika. Svrha takve obuke je pomoći glumcima da bolje razumiju i prihvate proces kastinga. Obuka glumce uči boljoj ličnoj promociji, te im daje potrebno znanje o tome kako se pripremiti i izaći na audiciju. Bitno je audiciju posmatrati kao sastavni dio profesije koju birate i volite, a ne kao puko prosuđivanje ličnosti, sposobnosti i talenta glumca.

    Radionice

  • Slatko od Ništa je satirična dokumentarna parabola u kojoj Ništa, umorno od našeg nerazumevanja, beži od kuće i dolazi da nam se obrati po prvi i poslednji put. Dokumentarne kadrove Ničega snimali su desetine direktora fotografije u 70 zemalja, muziku su komponovali Pascal Comelade i Tiger Lillies-i, a glas Ničega, koje nam se sve vreme obraća u stihu, odradio je Iggy Pop.
    Razno

  • Dokumentarni film je, zbog jednostavnije produkcije i manjih budžeta, mnogo lakše realizovati i često biva prvi izbor za one koji ulaze u filmski svijet. Mnogi autori nakon prvih iskustava se zaljube u ovaj način izražavanja i odluče se baviti dokumentarizmom. Koristeći film Slatko od Ništa kao studiju slučaja, Boris će dati inspirativan pregled prepreka i kreativnih rješenja prilikom produkcije dokumentarnog filma.

    Radionice